Primerament, una foto curiosa que he fet. Si acostes un llistó d'imants a la pantalla d'un ordinador, veuràs com aquesta canvia de colors i mostra el camp magnètic. No calen tecnologies gaire avançades per a veure els camps... Segons la intensitat del camp, el to del color és mes fort.
Seguidament, una foto amb un parell de construccions d'imants GEOMAG
I per acabar, aquest video que he grabat jo, fent oscil·lar les construccions magnètiques. (Recomano que baixeu el volum)
La “Japan Design Foundation”, organisme creat pel govern japonès per impulsar l'activitat del disseny, ens sorprèn una vegada més amb aquest interessant concepte.
El Sonea, és capaç de convertir el soroll en energia. És un magnífic dispositiu que es podria incorporar en zones industrials, obres, aeroports, discoteques i llocs amb molt tràfic entre tants llocs que se'ns acudeixin.
Segons els seus dissenyadors, una unitat de 45×45 cm. de superfície i 8 cm. d'ample amb un pes total de 7 kg. seria capaç de generar 30 watts d'energia per cada decibel de so.
L'equip de disseny d'aquest artefacte està format per: Jihoon Kim, Boyeon Kim, Myung Suk Kim i Dóna-Woon Chung. Vía: LGBLOG.
Tot visitant andaluciainvestiga.com, he trobat un projecte interessant.
El projecte, anomenat Urban-Block, té com a objectiu principal reutilitzar directament l'aigua procedent de la pluja, evitant que passi al clavegueram públic i sigui depurada o es perdi.
Com explica Antonio López, responsable de R+D de Prototec, el sistema de filtrat ”es realitza a través de materials porosos i resines ecològiques, capaces de bloquejar grànuls a partir de 0,5 cm. de diàmetre continguts en l'aigua dels tolls de les calçades”. El procediment és el següent: la vora filtra l'aigua que s'acumula en les calçades en forma de tolls. A partir d'aquí, una canalització en el seu interior condueix l'aigua fins a un aljub (que pot estar situat en testos, dipòsits sota rotondes, etc.). Així, l'aigua s'emmagatzema lliure de residus sòlids i llesta per ser usada en neteja de carrers, reg, fonts, etc.
L'invent, en procés de ser patentat, ha estat desenvolupat integrament per dues empreses sevillanes: Prototec i Emaplicada. Segons declara Juan José Giraldo, gerent de Prototec, s'ha buscat especialment la sostenibilitat com a objectiu. “L'aigua de pluja no precisa ser depurada, amb el que deixar-la arribar al sistema de clavegueram -on és depurada- suposa una pèrdua d'energia i un cost econòmic. El seu emmagatzematge és nostra millor opció”, aclareix.
Una altra dels avantatges d'aquesta vora ecològica és que utilitza exclusivament materials de deixalla procedents de la construcció, amb el que aconsegueix el doble objectiu d'abaratir costos i reciclar materials d'escombrada. Segons afegeix Giraldo, un altre gran avantatge d'Urban-Block és la versatilitat. “L'aigua recollida pot emmagatzemar-se o distribuir-se a qualsevol lloc, doncs la canalització inclosa en la vorada pot connectar-se fàcilment amb altres estructures, com a rotondes, edificis públics, canalitzacions de tot tipus, etc. I el preu del mòdul és totalment competitiu a causa de l'ús de materials de deixalla per a la seva fabricació, així com a la senzillesa del seu disseny”, aclareix.
L'invent encara està en fase de desenvolupament, doncs les empreses estan estudiant diversos materials alternatius per al procés de filtrat. “Un possible problema podria ser l'obstrucció dels porus per grànuls i sediments de l'aigua a llarg termini, de manera que estem investigant diferents materials fàcilment netejables o fins i tot substituïbles”, explica Antonio López de Prototec.
Respecte als mitjans que han emprat per elaborar la vorada, López fa molt recalcament en l'ús, en tot moment, de programari lliure. “A Prototec estem especialitzats en el desenvolupament de programes i solucions informàtiques de codi obert, així que com és lògic també les usem en els nostres projectes”, aclareix. D'aquesta forma s'han valgut exclusivament d'aquest tipus de programes gratuïts i de lliure disposició per al disseny del seu invent. Sobre el futur del mateix, es mostren “oberts a col·laborar amb altres empreses interessades en el projecte”.Segons la seva pàgina web, estan disposats a col·laborar amb empreses a les quals els interessi el projecte.
El projecte, denominat Solarball, ha resultat finalista en la versió australiana del Concurs internacional de Disseny James Dyson.
L'estudiant Jonathan Liow de la Universitat de Monash de Melbourne (Austràlia) ha dissenyat el projecte Solarball i l'ha presentat al Concurs Internacional de Disseny James*Dyson.
Solarball és un dispositiu que purifica aigua de forma senzilla i assequible. Es tracta d'una esfera solar que pot generar fins a 3 litres d'aigua potable al dia (suficient per a un adult). Gràcies a l'ús de l'evaporació com a mitjà de purificació, Solarball proporciona una solució de disseny elegant, funcional i eficient a un problema que afecta a molta gent a tot el món.
Si bé no és l'únic dispositiu que utilitza aquest mètode, Solarball té un disseny únic: es tracta d'una esfera amb un senzill funcionament: es col·loca en l'aigua que es vulgui purificar i, una vegada plena, l'esfera absorbeix la llum solar per separar la brutícia i els contaminants de l'aigua, obtenint fins a 3 litres d'aigua neta i potable al dia.
A més, gràcies a la seva forma esfèrica, és més fàcil de portar i transportar. El seu disseny compacte, d'altra banda, assegura que la càpsula absorbeixi la calor del sol de forma més ràpida i eficient.
En el seu disseny s'ha tingut en compte que serà utilitzada per persones de diferents cultures i amb diferents idiomes. Així, els colors i símbols utilitzats en la Solarball, són neutres i fàcilment comprensibles per persones de cultures diferents. Solarball és segura i pràctica i, a més, és 100% sostenible. El material en el qual està fabricada és totalment reciclable i té una llarga vida útil. '' Solarball ha estat seleccionada com a finalista de la versió australiana del Concurs Internacional de Disseny James Dyson, un concurs que premia als joves dissenyadors i enginyers de 18 països a tot el món. Solarball passarà a competir per guanyar el premi internacional de 20.000 lliures (10.000 per a l'alumne i 10.000 per a la seva universitat). ''
Quina sorpresa em vaig endur quan vaig veure que existeix un animal "virtualment" (a continuació explico) immortal.
Estem davant una invasió en tota regla. Silenciosa, lenta, invisible, però no per això menys real. I està succeint ara, davant dels nostres propis nassos i en tots els oceans del planeta. L'invasor és una petita medusa, un hidrozou d'amb prou feines mig centímetre de longitud, però amb una característica que la fa única entre totes les criatures del regnoeanimal. De fet, d'una forma que la Ciència encara no ha aconseguit comprendre, la medusa Turritopsis nutricula és immortal.
A diferència de les altres meduses (i de la resta dels animals) la Turritopsis nutricula no mor després d'aconseguir el seu estat adult, sinó que és capaç de «rejovenir», de tornar a la seva forma juvenil i repetir el seu cicle vital fins a aconseguir una segona maduresa… i una tercera, i una quarta, i així fins a un nombre de vegades que és, segons els científics, potencialment infinit.
La Turritopsis nutricola és capaç d'aconseguir aquesta proesa perquè ha descobert la manera de modificar les seves cèl·lules una vegada aquestes s'han diferenciat. I de fer-les retrocedir a fases anteriors a la seva especialització. Es tracta d'un fenomen anomenat transdiferenciació que es pot veure, per exemple quan un òrgan danyat regenera els seus teixits. No obstant això, per a aquesta espècie d'hidromedusa el procés és alguna cosa corrent en el seu cicle vital.
En proves de laboratori, el cent per cent dels exemplars de T. nutricula analitzats han madurat i tornat a la joventut desenes de vegades, sense perdre en aquests canvis ni una sola de les seves característiques o capacitats. Els investigadors van haver d'arribar a la conclusió que la mort orgànica és alguna cosa que en aquesta espècie, senzillament, no succeeix.
Misteri sense resoldre
L'existència d'aquesta excepcional criatura es coneix des de fa més d'una dècada. Des dels anys noranta l'espècie ha estat sotmesa a anàlisis genètiques i biològics de tot tipus per intentar arrencar-li, sense èxit, el secret de la seva immortalitat.
Però la veu d'alarma no va ser donada fins al passat estiu per la biòloga Maria Pia Miglietta, de la Pennsylvania State University, qui precisament a causa d'una sèrie d'anàlisis genètiques realitzades a desenes d'exemplars de la medusa es va adonar que l'espècie, originària dels mars del Carib, s'havia estès pràcticament per tots els oceans del món.
El que és capaç de fer aquesta medusa, afirma la investigadora, «equival a una papallona que pogués tornar a convertir-se en una eruga». En les seves anàlisis, Miglietta va comparar l'ADN mitocondrial d'exemplars de Turritopsis recollits a Florida i Panamà amb altres procedents d'altres llocs del món i que havien estat recol·lectats durant investigacions anteriors.
I va ser en fer aquesta comparació quan es va trobar amb la sorpresa que determinades seqüències genètiques es repetien en exemplars obtinguts des de Panamà fins a Japó. En quinze d'ells, procedents de tots dos països i de les costes espanyoles i italianes, les seqüències eren idèntiques. L'existència d'aquest patró implica una extraordinària facilitat de moviment. I els investigadors creuen que aquesta facilitat, igual que la de moltes espècies marines invasores, procedeix dels cellers i els tancs de llast dels vaixells que naveguen per aquestes aigües.
'' El cent per cent dels exemplars estudiats van madurar i van tornar a la joventut en desenes d'ocasions. ''
La Turritopsis nutricula té un diàmetre de 4-5 mm. La seva figura és alta i acampanada amb parets fines i uniformes. El seu gran estómac (cavitat interior), vermell viu, té forma de creu en la seva cort transversal. Els espècimens joves tenen vuit tentacles a la vora però els adults arriben a tenir fins a 80-90 tentacles.
Els ous fertilitzats es desenvolupen a l'estómac i en cavitats de la larva (plánula). Els ous posteriorment es planten en el fons del mar en colònies de pòlips. La medusa incuba després de dos dies. Arriba a ser madura sexualment després de poques setmanes (la seva durada exacta depèn de la temperatura de les aigües: a 20ºC entre 25 a 30 dies i a 22ºC de 18 a 22 dies).
Primerament, un video interessant que mostra com construir una cosa semblant a un motor permanent. Amb aquests imans aconsegueix unes altes RPM.
En aquest altre video, podem veure com aconsegueix rotació però amb inducció d'un corrent elèctric
Aquest usuari de Youtube ha penjat un video en el qual mostra el seu projecte de motor magnètic. Fent rotar una primera roda de niló uns quants graus, genera moviment en una segona roda de niló amb imants incrustats.
Aquest altre usuari de youtube ha penjat un altre motor, a diferència del primer, aquest és més senzill i es pot construir a casa. Segueix el model que va diear John Bedini
Per últim, observem aquest altre video. A partir de 1:50, l'home comença a fer girar la roda. Si observem el seu moviment de la mà, es un moviment que ell provoca, ascendent i descendent. Acoplant l'imant a una molla en una base, es podria fer el moviment de rebot, i pertant, un circuit d'energia lliure tancat?
I ara si, per acabar, un video que potser és un fake en el que un home explica com ha aconseguit fer la rotació sense intervenir.
Kongregate és una xarxa social de videojocs de navegador, descrit per als seus fundadors com al YouTube dels jocs en flash. El lloc web permet als visitants jugar a jocs creats i publicats per a membres de la comunitat, de la mateixa manera que YouTube permet veure vídeos publicats per als seus membres. El lloc web es basa en el Plug-in web, Flash d'Adobe per als jocs i el framework per a aplicacions web "Ruby on Rails" per als fòrums, xats integrats, etc.
Jocs
Un usuari registrat pot publicar jocs en Flash o Adobe Director que hagi creat (sempre i quan segueixi els termes de servei). Sempre i quan la puntuació del joc no sigui menor de 3 estrelles (en un total de 5) es mostrarà a l'explorador de jocs. Els que tinguin 2 estrelles o menys, no, però es mostraran al perfil del creador, o a la llista de cerca.
Els desenvolupadors poden guanyar diners amb els seus jocs: Kongregate ofereix un tan per cent (que varia segons diversos factors) del que guanyi amb el joc. Quan s'arriba a un límit (25$), els diners son transferits per PayPal o per xec. Després de publicar un joc aquest s'uneix a un concurs setmanal i a un altre de mensual, on els 5 jocs amb més vots de la setmana, o del mes, guanya diners (de 250$ a 1500$).
Factors que varien el tan per cent
Per defecte, tots els desenvolupadors reben un 25% dels ingressos publicitaris que generen els seus jocs. Això inclou tots els anuncis en el joc i en la pàgina on s'allotja el joc, a més de tots els que es puguin afegir en un futur. Aquells jocs que integren les API de Kongregate sumen un 10% addicional, i aquells que són exclusius de la pàgina un 15% més. Llavors, és possible que un joc generi un 25, 35, 40 o 50% dels seus ingressos publicitaris. S'ha de destacar també que els jocs patrocinats (espònsors) per Kongregate rebràn el 50% encara que estiguin publicats en altres pàgines.
Interfície
Cada joc compta amb una finestra de xat universal amb múltiples sales, per permetre als usuaris xatejar amb altres des de qualsevol joc dins la pàgina. Els jocs multijugador, a més de les sales de xat universals, compten amb unes específiques del joc online, per parlar només amb gent que juguen al joc. La finestra de xat, a més, conté altres pestanyes, una amb informació del joc i una altra amb els desafiaments (challenges) del joc en qüestió. A més a més, quan aconsegueixes un d'aquests desafiaments, o quan envies una puntuació al servidor de Kongregate, se t'envia una notificació pel xat.
Al xat, també hi ha una secció on es pot veure els jugadors connectats a la sala. Si hi passes el cursor per sobre, pots veure el joc que estan jugant. Si hi cliques, pots veure el seu perfil. A més, al costat del seu nom d'usuari pots veure uns icones que t'avisen sobre l'estat de l'usuari. Una "M" significa que és moderador, i per tant, pot efectuar accions extra com bannejar usuaris. Una "C" significa que és un Curator, és a dir, que s'encarrega de la secció de Collabs. Els propietaris de la sala, tenen una "R" al costat del seu nom, ja que cada sala de xat té un propietari que és el que s'encarrega, principalment, d'ella. La "K", és el símbol de les màximes autoritats del Kongregate, és a dir, que formen part de l'Staff. Finalment, una "D" significa developer. És a dir, qualsevol persona que hagi publicat un joc a la web.
Perfils
Els perfils de Kongregate són similars a perfils d'altres xarxes socials en moltes maneres. Aquest, mostra la ubicació de l'usuari, l'edat i el gènere, a menys que l'usuari opti per amagar les dades apretant una opció. Els perfils, també mostren el lloc web de l'usuari, una petita secció de "sobre mi" que mostra un escrit de l'usuari, i els jocs que ha marcat com a "preferits", tots els jocs que hagi creat, l'art i la música que aquest hagi publicat, i les badges, cartes i tickets que aquest hagi guanyat.
A més, conté una llista d'amics, dividida en dos categories: Amics i fans. Quan l'usuari agrega a un altre com a amic, el que ha agregat apareix a la llista d'amics com a "Amic". En el perfil de l'usuari agregat, apareixerà com a fan. També, a sota de tot de la pàgina de perfil, hi ha els comentaris que la gent hi ha deixat, classificats en dos categories: shouts, que són els comentaris que poden veure tothom; i whispers, que són comentaris que només poden veure el propietari del perfil i qui ha deixat el comentari. Finalment, també es mostra una llista de comentaris que l'usuari ha deixat en jocs.
Recompenses
Kongregate conté un sistema de punts, que són premis guanyats per a fer diferents accions a la pàgina. Hi ha moltes maneres de guanyar punts al Kongregate, com per exemple votant jocs (un punt per vot), avisar a amics perquè també es registrin a la pàgina, o completant achievements o desafiaments. Guanyant punts, es puja el nivell de l'usuari. En aquest moment, els punts només serveixen per a pujar el nivell de l'usuari, tot i que en un futur, podrien aportar més beneficis.
Com a part del sistema de punts del Kongregate, hi ha un sistema de badges. Els usuaris registrats tenen l'oportunitat de guanyar badges complint determinats objectius dins un joc, per exemple matant un determinat número d'enemics en certs jocs. Per cada badge, l'usuari guanya un puntuació depenen de la dificultat d'aquesta. Les badges "easy", donen 5 punts. Les "medium", 15. Les "hard" 30 i les "impossible" 60. Greg McClanahan, el "manager" de la comunitat del lloc, és l'encarregat de afegir les badges al joc. Perquè la pàgina sàpiga que ha guanyat certs objectius, el joc envia informacions mitjançant una API. La gent també pot guanyar punts publicant jocs, i extres depenent de la valoració d'aquests.
A més, Kongregate sovint ofereix concursos de complir determinats objectius en determinats jocs (que només duren uns quants dies i després s'eliminen), recompensant amb premis com videojocs, videoconsoles i pel·lícules. Tot i que aquests desafiaments són una mica "aleatoris", els jugadors assenyalen que la seva dificultat és la de una badge "medium". Quan compleixes tots els objectius del joc, guanyes un ticket, que et permet automàticament entrar al sorteig del premi.
A més a més, Kongregate ofereix cartes (que, al igual que els concursos, la possibilitat d'aconseguir-les només està en un temps determinat, que sol durar una setmana) setmanalment, que són usades al joc Kongai. Les cartes van ser originalment dissenyades per UDON Entertainment, però ara s'hi ha afegit Massive Black.
Un nou tipus de recompensa, anomenat quest (missió), va se afegida fa poc (Novembre del 2009), i enllaça diverses badges en una sola col·lecció. Quan l'usuari aconsegueix totes les badges de la col·lecció, rep una medalla i 30 punts, i aquesta és mostrada al seu perfil.
Collabs
Collabs és una característica que permet als usuaris publicar art i música que ells mateixos han creat per compartir amb la comunitat de Kongregate. La secció de "so" de les collabs funciona de manera similar a la de "media" de Newgrounds. Les collabs han estat dissenyades amb l'objectiu de permetre als usuaris compartir les seves creacions, també com connectant desenvolupadors de jocs amb artistes i músics per collaborar juntament en el desenvolupament d'un joc. A més, els usuaris poden votar en les dues seccions (art i so) de les Collabs. Votant art i música, de la mateixa manera que votant jocs, et proporciona un punt.
Kreds i Tip Jar
Kreds són les monedes virtuals que es poden usar per a extres a Kongregate i en els jocs. Quant has comprat kreds (5$ per 50 Kreds), l'usuari pot comprar objectes virtuals en un joc, o fer una donació al desenvolupador del joc via "Tip Jar". Els jocs de Kongregate sempre seran gratuïts per a jugar, però els Kreds donen l'opció de accedir a uns bonus (com un pack de nivells extra) que no estan disponibles de manera gratuïta.
Events
Kongregate té, ocasionalment, events "sponsor". Aquests, consten de publicitat molt interactiva. Com per exemple, per a patrocinar el joc Dragon Age: Origins, van crear les quest, i n'hi van afegir una basada en el Dragon Age.
Joc exclusiu
Kongai
Kongai, dissenyat per David Sirlin, va ser el primer "premium multiplayer game" llançat per Kongregate. Els membres de Kongregate poden guanyar cartes col·leccionables per a usar en aquest joc basat en torns. El joc va estar disponible per una beta limitada a principis de 2007. Va ser llançat al públic el 10 de Juliol de 2008.
Kongai és un joc de cartes col·leccionables multijugador, que conté 46 cartes diferents que són aconseguibles mitjançant "challenges" de Kongregate o per compra. Un nou "challenge" és llançat cada setmana. Quan els usuaris de Kongregate entren per primera vegada al joc, tenen l'oportunitat d'escollir tres d'unes quantes cartes; aquestes són anomenades STARTER i són idèntiques a les normals, amb la diferència de que tenen la paraula "STARTER" en elles i els colors són més foscos i menys saturats.
Sistema de joc
En el Kongai, dos jugadors lluiten amb un repertori de cartes pre-seleccionat. Cada repertori consisteix amb un número de cartes de personatge (tres o cinc, depenen del mode de joc). Cada personatge pot ésser equipat amb una carta d'"Objecte", que li dona un benefici passiu al personatge (o un efecte negatiu a l'enemic). Les cartes estàn disponibles en tot moment, però només un personatge pot ésser e l'escenari al mateix temps.
Hi ha tres modes de joc al Kongai: Pràtica, Quickmatch (partida ràpida) i Ranked Match.
El mode pràtica permet als jugadors de desafiar a l'Intel·ligència artificial del Kongai amb un repertori de 3 cartes. Desafiant a la intel·ligència artificial no dona cap recompensa als jugadors (excepte una badge), però et permet de planejar estratègies. Els usuaris registrats poden jugar amb 3 o 5 cartes al "Quickmatch" contra un altre usuari registat, on les partides guanyades i perdudes són emmagatzemades. Després de guanyar contra un cert número de jugadors, un jugador pujarà el seu nivell. El nivell no dóna més benefici en el joc que una badge.
Un també pot desafiar a altres jugadors a un "Ranked Match". Les partides guanyades i perdudes seran emmagatzemades al jugador, però en comptes d'afectar al nivell, afecten al "rank" del jugador per comparar-los amb d'altres jugadors. Guanyar una Quickmatch o Rankmatch pot tenir recompensa, guanyant una carta aleatoria.
Kongai fa servir un model de moviment simultani basat en torns. Cada torn està dividit en dos fases, la fase "Range" i la "Action". Durant la "Range", els jugadors poden moure els personatges per canviar el "range" d'aquests. El range és sempre "a prop" o "lluny", i alguns atacs necessiten d'un "range específic". Canviar de range és una part essencial del joc, però consumeix energia. Durant la fase d'"Acció", els jugadors tenen quatre opcions: atacar, canviar el personatge actiu per un altre del repertori, "interceptar" l'altre personatge perquè si canvia, no ho pugui fer (tot i que si no canvia, l'acció no serveix per a res) o descansar per recuperar energia, així podrar efectuar més atacs i més poderosos. Un jugador guanya quan ha vençut tots els personatges de l'oponent.
Earthlings, un documental en idioma anglés que (espero) us farà canviar una mica la manera de veure les coses. Ha estat premiat, és del 2005 i és molt interessant si et preocupes pels animals. Pot ferir la sensibilitat... EARTHLINGS
The Cove, un documental també en anglés que tracta sobre la desconeguda de masacre de dofins que es produia a Taiji fa pocs anys. Ha estat premiat amb un Oscar, és de l'any 2010 i és un documental molt didàctic. Pot ferir la sensibilitat...